Thursday, October 9, 2008

HASRAT

Kadang-kadang bukan semua hasrat kita tercapai dengan mudah.Kalau kita bandingkan dengan orang lain mungkin kadang-kadang kita rasa sesuatu yang kita buat itu macam lambat berjaya.Tapi kalau kita tengok orang lain mungkin kita rasa nasib begitu menyebelahinya.Ini merupakan nafsu semata-mata.Kelebihan orang ,kekurangan kita merupakan perasaan yang mungkin menjadi perdebatan dalam jiwa kita.Nafsu kita sentiasa bergolak untuk mencapai hasrat hati yang tidak pernah padam baranya.Bersyukur dengan apa yang ada,banyak ,sedikit,cantik, hodoh,kuat,lemah dll lagi merupakan dua sifat yang sememangnya telah di tentukan oleh Allah kepada makhluknya.Bersyukurlah......semoga dengan bersyukur itu Aku tambah lagi kenikmatan dan rezekinya........ InsyaAllah

2 comments:

azlanlin said...

Kekadang... lonjakan keinginan sebagai pemangkin untuk kita terus melangkah ke hadapan. Ubahsuai kehendak dan keinginan dalam bentuk dan ruang yang positif..tentu menarik dan ada daya tarikan yang tersendiri.. boleh gitu bro?

Sharifah Hassan said...

Salam,

Tahniah akhirnya sorang lagi member aku terbuka hasrat untuk membuka ruang maya untuk merapatkan silaturahim

Hasrat yang terpendam selalunya pembakar semangat yang menyala-yala...hasrat yang tersimpan juga selalunya menjadikan kita lebih peka kepada kehendak dan keperluan yang perlu dipenuhi!

Yang pasti ialah hasrat merupakan pengerak untuk kita melihat ruang dan peluang!